ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΕ ΤΟ ΓΙΑΤΡΟ

Κακοσμία στόματος

Ο όρος κακοσμία προσδιορίζει την κακή μυρωδιά που εκπέμπεται με την αναπνοή και τη φώνηση.

Κακοσμία εμφανίζεται σε ένα μεγάλο αριθμό ατόμων χωρίς διάκριση δημιουργώντας πολλές φορές κοινωνικά και ψυχολογικά προβλήματα.

Υπάρχουν πολλές αιτίες για την εμφάνιση κακοσμίας. Αιτίες που μπορεί να οφείλονται τόσο σε προβλήματα υγείας όσο και σε καταστάσεις και ασθένειες από την ίδια τη στοματική κοιλότητα.

Νόσοι των ούλων όπως ουλίτιδα, περιεμφυτευματίτιδα και περιοδοντίτιδα, γλωσσική μικροβιακή πλάκα και ανατομικές αλλοιώσεις στη γλώσσα, τερηδόνα, ξηροστομία, κακή στοματική υγιεινή και αλλοίωση των βλεννογόνων είναι μερικές από τις κύριες αιτίες για την εμφάνιση κακοσμίας.

Η δυσοσμία κατά την αναπνοή είναι επίσης ένα από τα πρώτα συμπτώματα της περιοδοντικής νόσου, γι ‘αυτό άμα παρατηρηθεί κρίνεται απαραίτητη η έγκαιρη παρέμβαση του οδοντιάτρου ώστε να αποφευχθεί ο κίνδυνος εξέλιξης της νόσου και της απώλειας δοντιών.

Η κακή αναπνοή μπορεί επίσης να αναπτυχθεί και από εξωστοματικές αιτίες, όπως η πρόσληψη τροφίμων ή φάρμακων, το κάπνισμα αλλά και παθήσεις που σχετίζονται με τη γενική υγεία του οργανισμού.

Ωτορινολαρυγγολογικά προβλήματα, γαστρεντερικές παθήσεις, σακχαρώδης διαβήτης, ηπατική ή νεφρική νόσος, μεταβολικές και συστηματικές ασθένειες, βρογχικές και πνευμονικές ασθένειες μπορούν να ενοχοποιηθούν για την εμφάνιση στοματικής κακοσμίας.

Από την πλευρά του οδοντιάτρου η θεραπεία της κακοσμίας έγκειται στην απομάκρυνση του βακτηριακού φορτίου και τη θεραπεία νόσων του περιοδοντίου,  στην εκπαίδευση του ασθενούς για την εκτέλεση ορθής στοματικής υγιεινής στο σπίτι αλλά και στην κατεύθυνση σχετικά με ποιά σκευάσματα θα πρέπει να χρησιμοποιεί ο ασθενής για την πρόληψη επανεμφάνισης.

Για περισσότερες πληροφορίες μπορείτε να απευθυνθείτε στην κλινική μας Advanced Dental Center, Δούσμανη 20Β, 16675, Γλυφάδα, 2130424551.

www.advanceddentalcenter.gr

Τσιρογιάννης Κ. Παναγιώτης