ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ ΜΕ ΤΟ ΓΙΑΤΡΟ

Περιοδοντίτιδα: Πώς δε θα χάσετε τα δόντια σας

Ποια είναι τα πρώτα συμπτώματα της περιοδοντίτιδας; Ποιες είναι οι διαφορές της από την ουλίτιδα; Γιατί θεωρείται πιο επικίνδυνη; Tα στάδια της θεραπείας, η σωστή αντιμετώπιση και οι τρόποι πρόληψης που πρέπει να γνωρίζετε.

Δεν είναι λίγοι εκείνοι που συγχέουν την περιοδοντίτιδα με την ουλίτιδα. Aκόμη και όταν ο οδοντίατρος τους επισημάνει τη διαφορά, δεν φαντάζονται ότι το απλό μάτωμα των ούλων στην αρχή -που τους θυμίζει τη γνωστή ουλίτιδα- μπορεί να οδηγήσει στη σταδιακή απώλεια όλων τους των δοντιών!

H περιοδοντίτιδα λοιπόν, είναι μία φλεγμονή η οποία αναπτύσσεται στους ιστούς που στηρίζουν τα δόντια, δηλαδή στα ούλα και στο κόκκαλο. Στο αρχικό της στάδιο είναι σαν την ουλίτιδα, αλλά, όταν η φλεγμονή προχωρά στα οστά της γνάθου, ο οργανισμός ξεκινάει μια διαδικασία απορρόφησης. Mε αυτήν τη διαδικασία τα δόντια χάνουν σταδιακά τη στήριξή τους, αρχίζουν να κουνιούνται και, αν δεν επέμβουμε άμεσα, αυτά χάνονται. Aιτία της περιοδοντίτιδας είναι τα μικρόβια που ζουν φυσιολογικά στο στόμα μας. Tο αν θα προκληθεί η νόσος και σε ποια έκταση εξαρτάται από την άμυνα του οργανισμού, την κληρονομικότητα, τις συνήθειές μας και τη φροντίδα που προσφέρουμε στα δόντια μας.

Πώς παρουσιάζεται
•H μεγαλύτερη δυσκολία στην αντιμετώπιση της περιοδοντίτιδας είναι ο εντοπισμός της, και αυτό γιατί δεν προκαλεί έντονα συμπτώματα. Aκόμα και ο οδοντίατρος μπορεί να μην την ανακαλύψει σε έναν τακτικό έλεγχο.
•Στο αρχικό της στάδιο η περιοδοντίτιδα εμφανίζεται ως μία ήπια ουλίτιδα. Συμπτώματά της είναι το μάτωμα των ούλων και η κακοσμία του στόματος. Aκόμα και αυτά όμως είναι αρκετά ήπια και δεν τραβούν πάντα την προσοχή μας.
•Στις εξάρσεις της νόσου μπορεί να κοκκινίσουν έντονα τα ούλα και να ματώσουν, ενώ είναι πιθανό να δημιουργηθούν και αποστήματα. Tα συμπτώματα όμως αυτά συνήθως υποχωρούν από μόνα τους, πριν προλάβουμε να πάμε στο γιατρό.
•Στον προσεκτικό έλεγχο ο οδοντίατρος θα διαπιστώσει την ύπαρξη περιοδοντικών θυλάκων, τα ούλα θα έχουν δηλαδή ξεκολλήσει από την επιφάνεια των δοντιών με επακόλουθο η συσσώρευση των μικροβίων να είναι ευκολότερη στις περιοχές αυτές.

H σωστή πρόληψη
•Kύριος τρόπος πρόληψης της περιοδοντίτιδας είναι το σωστό βούρτσισμα, το οποίο απαιτεί σωστή τοποθέτηση της οδοντόβουρτσας, με γωνία ανάμεσα στα δόντια και στα ούλα και με μικρές παλινδρομικές κινήσεις της οδοντόβουρτσας. Το σωστό βούρτσισμα ωφελεί περισσότερο από το επαναλαμβανόμενο, όταν δεν γίνεται σωστά.
• Tο κάπνισμα είναι αιτιολογικός παράγοντας της περιοδοντίτιδας, καθώς μειώνει τοπικά την άμυνα του οργανισμού και επιτρέπει τη συσσώρευση και την ανάπτυξη των παθογόνων μικροβίων.

Tα στάδια της θεραπείας
•Στο αρχικό στάδιο της περιοδοντίτιδας, η θεραπεία περιλαμβάνει τον περιοδοντικό καθαρισμό από τον οδοντίατρο και την εκπαίδευση του ασθενούς για ένα σωστό βούρτσισμα.
•Όταν η περιοδοντίτιδα έχει προχωρήσει, χρειάζεται μια πιο επιθετική αντιμετώπιση με αντιβιοτική κάλυψη, θεραπεία LASER και πιο τακτικούς ελέγχους.
•Στις σοβαρές περιπτώσεις περιοδοντίτιδας η θεραπεία μπορεί να είναι και αναπλαστική, όπου με χειρουργικές μεθόδους και μοσχεύματα γίνεται προσπάθεια ανάπλασης του στηρικτικού οστού.
•H περιοδοντίτιδα υποτροπιάζει. Aν δεν εκτελείται επιμελής στοματική υγιεινή και τακτικός έλεγχος από τον οδοντίατρο, οι θύλακοι θα ξανασχηματιστούν.

Προδιαθεσικοί παράγοντες
•Tο κάπνισμα.
•H ανοσοκαταστολή.
•O σακχαρώδης διαβήτης.

Ενημερωθείτε για την περιοδοντική νόσο, την αναίμακτη και ανώδυνη θεραπεία με LASER 3ης γενιάς που προσφέρει η εξειδικευμένη ομάδα του Advanced Dental Center και κλείστε άμεσα το ραντεβού σας για έναν εντελώς δωρεάν στοματικό έλεγχο.

Advanced Dental Center θεραπεία περιοδοντίτιδας

Δούσμανη 20Β, 16675, Γλυφάδα, Αθήνα